Strateji oyunu Antik Çağ v8 – Oyun Tanıtımı

By LovelessGent
In Makale
Ağu 2nd, 2014
2 Comments
2570 Views

Strateji oyunu Antik Çağ v8 – Oyun Tanıtımı

 

strateji oyunu antik çağBirimler veya binalar yapabilmek için hammaddeye ihtiyacın vardır. Hammaddeleri otomatik olarak madenlerinden (oduncu, kil ocağı, demir madeni) alırsın. Hammaddeleri hesabına giriş yapmamış olsan bile alırsın.

Ne kadar hammadde alacağın madenin seviyesine bağlıdır. Üretilen hammaddelerin kaybolmaması için deponun yeterince büyük olması gerekir. Deponun ne kadar büyük olduğuna ve içinde ne kadar hammadde bulunduğuna ilişkin göstergeyi sağ üstte bulabilirsin

 

En sağdaki sayı, hangi çeşitten ne kadar hammadde depolanabileceğini gösterir. Bu örnekte her bir hammaddeden 325,337 maksimum saklanabilir olduğunu belirtir. Bunun solundaki sayılar, söz konusu hammaddeden ne kadar bulunduğunu gösterir. Solundaki alanlarda (59,417 Odun, 3,607 Kil ve 66,870 Demir) kaynağı olduğunu belirtmektedir.

 

İlk Adımlar

 

  • Oyunda yeniysen, en çok ihtiyacın olan ve düşünmen gereken şey hammaddelerdir. Oduncu kampında odun, kil ocağında kil ve demir madeninde demir üretebilirsin. Bu binaların seviyelerini ne kadar yükseltirsen, üretimin de aynı oranda artar. Oyuna başladığın ilk günlerde, odaklanman gereken binalar, kaynak üretimi sağlayanlar olmalıdır.
  • Eğer kaynak üretimi ile ilgilenirken ya da kaynak üreten binalarını geliştirirken yağmalanıyorsan ya da yağlamalanma riskin çok yüksekse, [Strateji oyunu] madenlerini korumanın bir diğer yolu da gizli depo yapmaktır. Gizli depo seviyesini ne kadar yükseltirsen, gizli deponun saklama kapasitesini o oranda arttırmış olursun. Bu sayede gelen yağmacılardan kaynaklarını korumuş olursun. Ayrıca duvar yapımına başlaman da yararlı olacaktır. Başlangıç aşamasında duvar rakip oyuncuların büyük kayıplar vermesine sebep olacaktır ve böylece saldırı alma riskini azaltacaktır.
  • Maden binalarını ve kaynak üretim planlarını düzenledikten sonra, asker üretimin için ticaret yapmaya başlayabilirsin. Kışla nda (ana bina 3. seviyede olmalı) mızrakçı üretebilirsin. Mızrakçılar saldırı için çok uygun olmayabilirler, ancak kaynak transferleri ve zayıf oyuncuları yağmalamak için uygundur.
  • Eğer ticaret yapmak istersen, pazar (ana binanın 3., deponun 2. seviyede olması gerekir) inşa edebilirsin. Bu bina sayesinde, çevrende bulunan köylerin neleri satışa çıkardığını görebilirsin. Bu şekilde, hangi kaynaklara ne kadar değer verdiğine bakarak, hangi oyuncunun nelere ihtiyaç duyduğunu da öğrenebilirsin. Elbette kendi satışlarını da pazar sayesinde yapabilirsin, fakat unutma ki pazar binan 1. seviyedeyken, 1 satıcın olur, yani kendi tekliflerinin kapasiteni aşmamasına dikkat et.
  • Bunun yanında dilersen bir klan a katılabilirsin. Birlikte daha iyi savunma ve ticaret yapabilirsiniz. Elbette arkadaş da edinebilirsin!

Geç Başlangıç

 

  • Eğer bir dünyaya geç başlangıç yaparsan, stratejini de değiştirmen gerekir. Elbette düzenli ve güvenli kaynak üretimi çok önemlidir ve kendini diğer köylerin yağmalarından koruman gerekir. En kısa sürede duvar ve gizli depo inşa edip seviyelerini arttırmanda fayda vardır. Bazen olası [Strateji oyunu] düşmanlarına güzel mesajlar yazman, aranızda bir arkadaşlık başlatabilir. Köyün yeterince gelişir gelişmez, sen de asker üretip yağmalara başlayabilirsin. Yağmalayarak kazanacağın kaynaklar, köyünün gelişimini hızlandırır.
  • İşte normalde gerçekleştirdiğin normal gelişime göre en büyük fark:
  • Her şeyini tek misyonere yatırma hatasını yapma. Diğerlerine yetişmek için daha fazla köye sahip olmak istemen mantıklı görünebilir. Fakat bu durum, ölümcül bir hata olma potansiyeline de sahiptir. Oynadığın dünyada uzun süredir oynayan çok güçlü oyuncular, kendi köylerini geliştirmiş ve güvenliklerini çok yüksek tutmuş olabilirler ve haritada çok önemli stratejik noktalara yerleşmiş olabilirler. Eğer askerlerinin büyük bölümü saldırılara, yağmalara gönderirsen, bu tür oyuncular için kolay lokma olabilirsin! Bu tür oyuncular çevrelerini çok dikkatli incelerler ve yeni aldığın köyleri henüz geliştirmeden elinden almaya çalışabilirler. Saldırıya uğradığında, herşey için çok geç olabilir.
  • Buna karşı uygulayabileceğin tek strateji, çok miktarda mızrakçı ve kılıç ustası üretmektir. Güçlü oyunculara kolay lokma olmanı engeller ve çoğu kez, tekrar saldırmalarına engel olur. Eğer ciddi bir yenilgi alırlarsa, seni rahat bırakırlar. Bu durum sana büyük bir moral kaynağı oluşturur. Böylece yüksek puanlı oyuncuların saldıran askerlerinin moralini %70′e varan oranda düşürebilirsin!
  • Köyünün güvenliğini arttırmak sana zaman kaybı olarak görünebilir. Ancak sonraki safhalarda bunun çok faydasını göreceksin. Örneğin 1200 mızrakçı ve 1200 kılıç ustası çok iyi bir savunma teşkil edebilir ve artık köy güvenliğini de sağlamış olup başka köyler alabilmek için misyoner üretmeye başlayabilirsin.
  • Büyük olasılıkla, çevrendeki köylere bakarak buna değdiğini fark edeceksin.

Köye Genel Bakış

 

  • Köye genel bakış tek sayfada köyün ile ilgili bir çok bilgi verir. Mevcut bina seviyelerini, kaynak üretimini, asker sayını ve askeri hareketlerini buradan görebilirsin.
  • Klasik ve grafik görünüşten birini tercih edebilirsin. Yavaş bir internet bağlantısına sahipsen ve daha hızlı hareket etmek istiyorsan klasik görünüm avantajlıdır. Premium Hesaba sahip olduğunda ayrıca her binanın daha ne kadar bir süre üretim yapacağını, köyde kaç tüccarın olduğunu [Strateji oyunu]  ve depolarının ne zaman dolacağını görebilirsin.
  • Aşağıdaki görüntü köye toplu bakış ekranını içermektedir;

Straeji oyunu Antik Çağ v8 - Oyun Tanıtımı

Bina seviyeleri geliştikçe görüntüleri de değişmektedir.

 

Köy Adı Değiştirme

Köyünün adını değiştirebilirsin. Bunun için ana binaya tıklayarak sol altta “köy adını değiştir” alanına istediğin köy ismini gir, “değiştir” butonuna tıkla, işte köyün adı değişti.

Bina Yap

 

  • Bir bina yapmak istediğinde ana binaya tıklaman ve oradan “x seviyesine yükselt” butonuna tıklaman gerekir. Bina inşa etmek için; odun, kil ve demir gereklidir. Kesin miktarı bina ve bina seviyesine bağlıdır. Bir sonraki bina seviyesi için her zaman bir öncekinden daha fazla kaynak gereklidir.
  • Bazı Binalar ı yapabilmek için belli önkoşullar vardır. Örneğin; market inşa etmek için depo seviyenizi 2. Seviyeye getirmelisiniz.

Asker Üretimi

 

  • Birimleri kışlada üretebilirsin. Kışla yapabilmek için ana binanın 3. seviyede olması gerekir. Başta sadece mızrakçı üretebilirsin, diğer birimler özellikle demirciye ve başka yeni binalara ihtiyaç duyarlar (örneğin ahır ya da atölye). Birimler bölümünde bir birimin ne gibi ön koşulları olduğunu ve hangi [Strateji oyunu]  özelliklere sahip olduğuna ilişkin açıklama bulursun.
  • Asker üretmek için öncelikle kışlaya tıklaman gerekiyor.
  • Sonrasında sadece istediğin asker sayısını yaz ve asker toplaya tıkla.

 

Ana Bina Ana bina sayesinde yeni binalar yapılabilir ya da var olan binalar geliştirilebilir. Ana binanın seviyesi ne kadar yüksekse, yeni binalar o kadar çabuk yapılabilir. Bina yıkabilmen için ana binanın 15. seviyede olması gerekir.

 

 

Kışla Kışlada piyade üretebilirsin. Kışlanın seviyesi ne kadar yüksekse birliklerini o kadar hızlı üretebilirsin.

 

 

Ahır Ahırda atlı yetiştirebilirsiniz. Ahırınızın seviyesi ne kadar yüksek olursa, o kadar hızlı birlik yetiştirebilirsiniz.

 

 

Atölye Atölyede kuşatma silahlarını üretebilirsin. Atölyenin seviyesi ne kadar yüksekse, birliklerini o kadar hızlı üretebilirsin.

 

 

Akademi Akademi sayesinde misyoner üretebilir ve köyler fethedebilirsiniz.

 

 

Demirci Demircide yeni silahlar araştırabilir ve geliştirebilirsin. Demircinin seviyesi ne kadar yüksekse o kadar iyi silahlar geliştirir ve o derece kısa sırada araştırma yaparsın.

 

 

İçtima Meydanı İçtima meydanında savaşçıların toplanır. Bu merkezde saldırı emirlerini verebilir ve birliklerini kaydırabilirsin.

 

 

Heykel Heykelde köylüler şövalyeye saygılarını sunarlar. Eğer şövalyen ölürse, burada savaşçılarından birini yeni şövalye olarak atayabilirsin.

 

 

Pazar Pazar yerinde başka oyuncularla ticaret yapabilir ya da onlara hammadde gönderebilirsin.

 

 

Oduncu Oduncuların köyünün dışındaki sık ormandan odun keser. Bu odunları hem köyünü geliştirmek, hem de ordunu silahlandırmak için kullanabilirsin. Oduncunun seviyesi ne kadar yüksekse, o kadar çok kalas üretilir.

 

 

Kil ocağı Kil ocağında işçilerin, köyünü kurmak için önemli olan kili çıkarırlar. Kil ocağının seviyesi ne kadar yüksekse o kadar çok kil çıkarılır.

 

 

Demir madeni Demir madeninde, işçilerin savaşların sonucunu belirleyen demiri çıkarırlar. Demir madeninin seviyesi ne kadar yüksekse, o kadar çok demir üretilir.

 

 

Çiftlik Çiftlik, birliklerine ve işçilerine yiyecek sağlar. Çiftliğini geliştirmezsen köyün büyümez. Çiftliğin seviyesi ne kadar yüksekse o derecede fazla nüfus besleyebilirsin.

 

 

Depo Depo sayesinde, köyünde üretilen hammaddeleri (odun, kil, demir) depolayabilirsin. Deponun seviyesi ne kadar yüksekse, içinde o kadar çok hammadde depolanabilir.

 

 

Gizli depo Gizli depo sayesinde, hammaddelerini güvenli bir şekilde düşmanlarından saklayabilirsin, böylece yağmalanmalarını önlersin. Casuslar, gizli deponuzda ne kadar hammadde sakladığınızı göremezler.

 

 

Duvar Sur sayesinde düşman birliklerinden kısmen korunursun. Sur, köy savunmanı ve birliklerinin savunmasını arttırır.

 

Birimler Wood Clay Iron Population Saldırı gücü Genel savunma Atlı savunması Okçu savunması Hız Ganimet
Mızrakçı 50 30 10 1 10 15 45 20 18 25
Kılıç ustası 30 30 70 1 25 50 15 40 22 15
Baltacı 60 30 40 1 40 10 5 10 18 10
Okçu 100 30 60 1 15 50 40 5 18 10
Casus 50 50 20 2 0 2 1 2 9 0
Hafif atlı 125 100 250 4 130 30 40 30 10 80
Atlı okçu 250 100 150 5 120 40 30 50 10 50
Ağır atlı 200 150 600 6 150 200 80 180 11 50
Şahmerdan 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Mancınık 320 400 100 8 100 100 50 100 30 0
Şövalye 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Misyoner 40000 50000 50000 100 30 100 50 100 35 0
Milis 0 0 0 0 5 15 45 25 0.02 0

 

Strateji oyunu Antik Çağ v8 – oyun tanıtımı

Simge Anlamı Açıklama
Att.png Saldırı gücü Saldırı gücü, birimin saldırı sırasında ne kadar güçlü olduğunu gösterir.
Def.png Genel savunma Genel savunma, birimlerinin piyadelere karşı savunmasının ne kadar iyi olduğunu gösterir.
Def cav.png Atlı savunması Atlı savunması, birimlerinin süvarilere karşı savunma gücünü gösterir.
Def archer.png Okçu savunması Okçu savunması, birimlerinin okçu saldırıları karşısındaki savunma gücünü gösterir.
Speed.png Hız Hız, bir birimin bir bölgeyi geçebilmesi için gereken dakikaları gösterir.
Booty.png Ganimet Ganimet değeri, birimin taşıyabileceği hammadde miktarını gösterir.

Klan

Bu bölümde klan konusuyla ilgili her şeyi bulabilirsin.

 

Bir klan bul

Antik Çağ takım oyunuyla ayakta kaldığı için kendine bir klan aramak çok önemlidir. Özelikle oyuna yeni başlandığında, bir klan kurmaktansa mevcut bir klana başvurmak daha iyidir. Bir klan kurmak istenirse biraz tecrübeye sahip olmak gereklidir.

 

Klan seçimini kolaylaştırmak için bir kaç ipucu:

Başta birinci sıradaki klana başvurmak çok iyi bir taktik değildir, çünkü çoğu durumda talebi reddeder. Gireceğin klan, birbirinize daha iyi ve daha çabuk yardım edebilmek için mümkün olduğunca yakın olmalıdır. Bunun hangi klan için geçerli olduğunu haritadan veya kıta sıralama listesinden kontrol edebilirsin.

 

Klandan çık

Kimi zaman klanından memnun olmayabilir ve yeni bir klan arayışına girebilirsin. Eski klandan çıkmak için “klanı terket” linkine tıklamalısın. “Klan” butonuna tıkladığında, tam olarak dahili ilanlar üzerinde bulunur.

 

Klan Hakları

Buradan hangi klan üyesinin hangi haklara sahip olacağını görebilirsin.

 

Kurucu

Oyuncuyu klan kurucusu olarak tayin et. Böylelikle her türlü hakka sahip olur, klanı dağıtabilir ve adını değiştirebilir, klan içi forumu yönetebilir ve başka oyuncuları kurucu olarak tayin edebilir.

 

Yönetici

Klan yönetimi üyeleri oyuncuların hak ve rütbelerini ayarlayabilir, üyeleri klandan atabilir ve tüm diğer haklara sahip olur.

 

Davet et

Bu oyuncunun başka oyuncuları klana davet etme yetkisi var.

 

Diplomasi

Bu hak ile klan profilini değistirebilir, müttefik seçebilir ve saldırmazlık anlaşmaları yapabilirsin.

 

Sirküler

Bu oyuncu tüm klan üyelerine mesaj gönderebilir.

 

Dahili forum moderatörü

Bu yetki, klan üyelerinin forum içindeki mesajlarının silinmesine ya da değiştirilmesine izin verir.

 

Gizli forumlar

Bu oyuncular normal üyelerin göremediği gizli forumları ve güvenilir oyuncular için olan forumları görebilir.

 

Güvenilir üye

Bu oyuncular güvenli üyelerin görebildiği forumları görebilir ancak gizli forumları göremez.

 

Savaş Sistemi

Burada başlangıçtan itibaren düşmana nasıl saldıracağın, arkadaşlarını destekeleyeceğin veya kendini nasıl savunacağın açıklanıyor.

 

İçtime Meydanı

İçtima meydanı birliklerine kumanda edeceğin merkezdir. “Emirler” ile köyde bulunan ordulara emir verebilir ya da verilmiş emirleri dakika boyunca iptal edebilirsin. “Birlikler”e tıkladığın zaman, dışarıdan yanında olan birimleri ve senin dışarıda bulunan birimlerini görürsün.

 

Saldırı

Birkaç birim yaptıysan ve düşmana saldırmak istiyorsan harita üzerindeki saldırmak istediğin köyü tıklamalısın ve ardından “birlikleri gönder” seçmelisin. Her köyün bir köy savunmasına sahip olduğunu ve düşmanın da birimlere sahip olabileceğini unutma.

Bazı birimler saldırıda daha iyiyken bazıları savunmada daha iyidir, yani tüm birimler farklı özelliklere sahiptirler. Hangi birimin ne yapabildiğini öğrenmek için bkz. Birimler..  Emirler İçtima Meydanında verilir.

 

Savunma

Düzenli olarak saldırıya uğruyorsan, bunun anlamı, düşmanın hammaddelerine göz diktiği ve köyünü ele geçirmek istediğidir.

Eğer saldırıda bir misyoner göndermiyorsa, hammaddelerini çalmak niyetinde olduğunu anlayabilirsin (“yağmalamak” veya “saldırmak” olarak tanımlanır). Bunu önlemek için birçok şey yapabilirsin.

 

  • Klana haber vermek
  • Hammaddelerini düzenli olarak işlemek
  • Gizli depo veya duvarı geliştirmek
  • Bazı birimler saldırıda daha iyiyken bazıları savunmada daha iyidir, yani tüm birimler farklı özelliklere sahiptirler. Hangi birimin ne yapabildiğini öğrenmek için bkz. Birimler

 

 

Strateji oyunu Antik Çağ

Destek

Sıkça klandaki dostlarının ya da arkadaşlarının senin yardımına ihtiyaç duydukları olur. Hammadde transferi yoluyla verdiğin desteğinin yanında onlara birimlerinden de gönderebilirsin. Bunun için içtima meydanına gir, hedef koordinatlarını yaz ve kaç birim göndermek istediğini seç. Ardından “Destekle” ve [Strateji oyunu]  daha sonra “OK” butonuna tıkla. Birimler yola çıkar. Birimlerin desteklediğin oyuncuda saldırıya uğradığında ne kadar kaybın olduğuna dair bir rapor alırsın fakat düşmanın neyle saldırdığını öğrenemezsin. Birimlerin buradaki hizmeti sona erdiğinde ve artık ihtiyaç duyulmadığında onları geri çağırabilirsin. Bunun için içtima meydanına git “Birlikler” butonuna tıkla ve hepsini mi yoksa sadece bir kaçını mı geri çağıracağına bağlı olarak “Bazıları” veya “Tümü” butonuna tıkla. İçtima Meydanındaki Birlikler bölümünden askerlerinin nerede destekte olduğuna bakabilirsin.

 

Hız

Birimlerinin hızını Birimler altında görebilirsin. Birden fazla birimi gönderirsen, hız en yavaş biriminkine göre ayarlanır.

Birimlerin her zaman doğrudan yolu seçerler, yani alanlar üzerinden çapraz şekilde de giderler. Ormanlar, denizler, dağlar birimlerinin hızını veya yolunu etkilemez.

 

Duvar

Duvar bir köyün savunmasını ciddi şekilde arttırır. Hem köy savunmasına hem de savunma yapan birliklere etki eder. Özellikle başlarda yağmalamak için yapılan saldırılarına karşı korunmak için duvar çok iyidir. Oyunun sonraki aşamalarında tam olarak geliştirilmiş bir duvar etkin bir savunmanın temelidir.

 

Casusluk

  • Casuslar yardımıyla düşman köy hakkında bilgiler elde edebilirsin. Bir düşman hakkında bilgi edinmek için, diğer birimlerde olduğu gibi düşman köye saldırmalısın.
  • Düşman casus saldırılarına karşı korunmak için kendin de casus yapmalısın. Düşman casuslar tarafından saldırıya uğradığında, kendi casusların saldırı esnasında ölmez aksine saldıran casuslar kayba uğrar.
  • Casuslarla sadece, casusluk esnasında köyde bulunan birlikler hakkında bilgi edinebilirsin.
  • Bir casus saldırısını başarılı şekilde savuşturmak için, savunan en az saldıranın casus sayısının iki katına sahip olmalısın (ön koşul, şansın 0 olmasıdır).

Şövalye

 

  • Her oyuncu bir şövalyeye sahip olabilir. Bir şövalye yapabilmek için heykeline gitmelisin. İstersen şövalyenin adını burada değiştirebilirsin. Şövalyen eğer ölürse heykelde onu yeniden eğitebilirsin.
  • Şövalye oyun başlangıcında mızrakçı birliklerin için iyi bir tamamlayıcıdır. Senin [Strateji oyunu]  kayıplarını azaltır ve ayrıca epeyce hammadde taşıyabilir. Şövalye ayrıca savunma birliklerin için iyi bir tamamlayıcıdır. Birçok arkadaşın ya da klan üyeleri birliklerini şövalyeyle birlikte bir oyuncuya gönderdiklerinde daha etkilidir. Bu sayede çok büyük ordular da yenilebilir. Farklı eşyaların bonusları bu esnada toplanır. Fakat aynı eşyanın bonusları birden çok kez sayılmaz.
  • Destek birliklerinin hızını arttırdığı için daha sonraki oyun akışında da şövalye önemli bir rol oynar. Şövalyen ile birlikte yürüyen her destek, şövalye kadar hızlıdır. Kılıç ustaları normalden iki kat hızlı yürürler. Birden fazla heykel yaptığında şövalyeni köylerin arasında da gezdirebilirsin.

Silah Deposu

 

  • Silah deposu şövalyeni donatabileceğin eşyalar içerir. Bir eşya bulabilmek için tecrübe edinmelisin. Şövalyen kendisi de tecrübe edinir. Ancak aktif şekilde savaşırsan ve bu esnada ordular yenersen şövalyen daha çabuk eşya bulur.
  • Şövalyeni eşya ile donatmak için sadece silah deposundayken şövalyeye tıklaman yeterli. Şövalyen bir eşya ile donandığında kendisini sana heykelde tüm ihtişamıyla gösterir. Bunun yanında ilgili eşyanın açıklaması görünür.
  • Bulduğun eşyalar silah deposunda muhafaza edilir. Diğer oyuncular tarafından çalınamaz ve şövalyen ölse bile tekrar yapıldığında yeninden komple donanabilir.

 

 

İleri Seviye

Antik Çağ’ın savaş sistemi, örneğin moral veya gece bonusu gibi bir kaç özellik içerir. Gerçek saldırılara başlamadan önce yardım bölümünü mutlaka okuman gerekir. Bu yardım menüsünde şu konular bulunuyor:

 

Moral
Moral saldırı onaylama ekranında gösterilir. Moral, saldıranın ve savunanın puanlarından hesaplanan, yeni başlayanlara yönelik bir korumadır. Normalde saldırırken %100′lük bir morale sahip olunur, ancak çok yüksek puana sahip bir oyuncu belirgin olarak daha düşük puana sahip bir oyuncuya saldırırsa, kötü bir moral alır, örn. %45. Bu, birliklerinin normal kuvvetin %45′lik kısmıyla savaştıkları anlamına gelir. Küçük oyuncu olarak daha fazla puana sahip bir oyuncuya saldırılırsa moral %100 olarak kalır ve ayrıca bonus alır, %130′luk bir moral gibi. Saldırırken veya savunurken morali belirleyebildiğin bir moral hesaplayıcısı (simülatörde) mevcuttur. Bunun için toplam puanını ve düşmanının toplam puanını girmelisin.

 

Temel Savunma

Her köy bir alan savunmasına sahiptir. Alan savunmasının anlamı, köyde birim olmamasına rağmen köyün kendini savunmasıdır. Yani sadece bir mızrakçıyı boş bir köye gönderdiğinde yine de ölecektir. Alan savunması duvar ile güçlendirilir.

 

Şans

Adından da anlaşılacağı gibi şans, her savaşta etki eden bir tesadüf faktörüdür. Şans -25 ve +25 arasındaki değerlere sahip olabilir. Her zaman saldıranın açısından tahmin edilir. Saldıran olarak %+25 şans varsa bu, birimlerin saldırı gücünün %25 daha yüksek olduğu anlamına gelir. Şans savaş raporunda görülür.

 

Terkedilmiş Köyler

Terk edilmiş köyleri “Barbar köyü” adından tanırsın. Savaş sisteminde bunlar oyuncuların normal köyleri gibi değerlendirilir. Köylerin sahipleri olmadığı için moral hep %100′dür. Aynı şekilde gece bonusu barbar köyler için geçerli değildir. Barbar köyleri, diğer köyler gibi ele geçirilebilir (misyoner atanabilir). Bu köyler zamanla kendi kendilerine gelişir.

Kural ihlali nedeniyle oyuncular silinirse normalde barbar köyleri meydana gelir. Ancak bazı durumlarda silinen oyuncunun köyleri çevrelerindeki köylere karşı büyük avantaj sağlar. Bu durumda barbar köylere birimler yerleştirilir.

 

Mancınıklar

Mancınıklar, düşmanın binalarını yıkar. Mancınıklarla bir saldırı başlatırsan, saldırıyı onayladığın pencerede hangi binayı yıkmak istediğini seçebilirsin. Simülatörde “bina seviyesi mancınık hedefi” ile X seviyesindeki bir binayı tam veya kısmen yıkmak için kaç mancınığa ihtiyaç duyduğunu simüle edebilirsin. Burada hangi binaya saldırdığın önemli değil, önemli olan binanın seviyesi. 3.seviyedeki bir sarayı yıkmak için ihtiyaç duyduğun mancınık sayısı 3. seviyedeki demirciyi yıkmak için ihtiyaç duyduğunla aynıdır. Aşağıdaki binalar sadece 1. seviyeye kadar yıkılabilir: Ana bina, çiftlik ve depo. Gizli depo genelde mancınıklarla yıkılamaz. Mancınık hedef binası saldırı onaylama ekranında seçilmektedir.

 

Simülatör

Bir savaşın sonucunu tahmin etmek için simülatör kullanın.

Simülatör bir savaşın sonucunu önceden tahmin edebilir. Bunun için kendi birimlerini ve düşmanın birimlerini, duvarı ve ayrıca morali girmelisin. Ardından simülatör kimin savaşı ne kadar kayıp ile kazanacağını hesaplar. Şansı da değiştirebilirsin, örn. -25′e getirip “worst case”i yani en kötü [Strateji oyunu] durumu deneyebilirsin. Kesin kazanıp kazanamayacağını bilmek istiyorsan bu çok iyi bir seçimdir.

 

Gece Bonusu

Gece bonusu her dünyanın kendisine özel saatleri arasında geçerlidir. Gece bonusu aktif olduğu sürece saldırı yapıldığında, savunan %100′lük bir bonus alır.

 

 

 

Köyleri Ele Geçirme

 

Nasıl fetih yapılır? Ele geçirmek, başka bir köyü fethetmek yani kendi bünyene katmak anlamına gelir. Bu, ikinci bir köye, daha ileride de daha fazla [Strateji oyunu]  köye sahip olmanın tek yoludur. Bunu yapabilmek için öncelikle bir misyoner yapmalısın ve düşman [Strateji oyunu]  köylere saldırmalısın (ve kazanmalısın). Bir misyoner ile bir köyün desteğini düşürebilirsin. Destek normalde 100 civarındadır. Bir misyonerin saldırısıyla destek düşer. 20-35, bu esnada bir saldırıya 1, 2 ya da daha fazla misyoner göndermen fark etmez. Köyü alabilmek için desteği 0′a veya 0 altına indirmelisin. Genel olarak bir misyoner ile saldırarak 4 ya da 5 saldırı da mümkündür, istisnai durumlarda 3 saldırı da yeterli olabilir. Bir misyoner tek başınaysa, genelde düşman köyün alan savunması esnasında ölür, bu nedenle her zaman beraberinde destek göndermen gerekir.

Misyoner desteği 0′ın altına indirdiğinde, köye hükmeder ve kullanılmaya devam edilemez.

 

Destek

Destek, bir köyün fethinin ne kadar ilerlediğini gösterir. Normalde 100′de olur ve sonra gösterilmez. Ancak köye bir misyonerle saldırılırsa destek kaybı her saldırıyla 20-35 azalır. Destek saat başı 1 puan artar.

Destek 0′a ya da 0′ın altına indiğinde köy ele geçirilmiş kabul edilir ve destek hemen tekrar 25′e çıkar.

 

Fethedildin

Ele geçirildiysen, bu can sıkıcıdır ama umudunu yitirmene gerek yok. Bu durumda daha dış bölümlerde, aynı şekilde ele geçirilen ya da yeni başlamış diğer oyuncularla birlikte yeni bir köy kurmaya başlarsın. Bu sayede kendini yeniden yapılandırmak ve hemen ele geçirilmemek için yeni bir şansa sahip olursun. Oyun aşamasına göre ilk başladığına göre daha büyük bir köy de alabilirsin. Tekrar olabildiğince çabuk büyümek için klanından hammadde ya da savunma amaçlı ordu şeklinde destek almaya çalış.

 

Misyoner Üretme

Bir misyoner yapmak için öncelikle bina için gerekli koşullar yerine getirilmelidir (ana bina 20, demirci 20 ve pazar 10). Ardından yeterli miktarda hammadde ve boş çiftlik alanı olmalıdır. Yapabileceğin misyonerlerin sayısı, sahip olduğun altın sikkelerin sayısına bağlıdır. Altın sikkeleri sarayda bastırabilirsin.  Birinci misyoner için bir altın paraya, ikinci misyoner için tekrar fazldan iki altın paraya ihtiyacın var, yani toplam 3 (üçüncü misyoner için 6 altın paraya ihtiyacın olur, yani üstüne 3 tane daha satın alman gerekir).

 

Altın paralar asla harcanmaz ve misyonerin ölse ya da bir köyü ele geçirsen bile sürekli elinde kalır. Altın paralar bir köyden bağımsızdır ve yollanmasına gerek yoktur. Eğer A köyünde 10 altın para bastırırsan, misyoneri B köyünde de üretebilirsin (bina koşulları sağlandığında) Altın paralar yalnızca misyoner aile için yer edinmen için yapılan ödemedir. Misyonerleri yine de üretmen ve masrafını ödemen gerekir. Ancak misyonerin fiyatı sabittir.

 

Harita

Harita dünyadaki konumuzunuzu grafiksel olarak görmenizi sağlar. Harita ekranında gösterilen iki harita vardır. Ekranın solunda yer alan harita, kendi yakın çevreni gösterir. Hareket ettirmek için ok işaretlerine tıklayabilir veya harita üzerinde imlecinizi sürükleyebilirsin.

 

Bir köyün üzerine fare imlecini getirdiğinizde köy hakkındaki temel bilgileri gösterecektir. Eğer haritanda Konteks Menüsü açıksa, köyün üzerine tıkladığında hızlıca işlem yapabileceğin bir arayüzle karşılaşırsın ve buradan işlemlerini Strateji oyunu daha kısa sürede haledebilirsin. Sağdaki küçük harita, dünya çok daha geniş bir bölümü temsil eder.

 

Rapor

Raporlar hesabınla ilgili gelişmelerin rapor edildiği bölümdür. Raporlarınızı görüntülemek için, üst menüden “Raporlar” linkine tıklayın.

Raporlar otomatik olarak aşağıdaki kategorilere göre ayrılır:

 

  • Saldırılar
  • Savunma
  • Destek
  • Ticaret
  • Çeşitli

Ekranın sol tarafındaki menüyü kullanarak raporlarını kategorilere ayırabilirsiniz. Bazen belirli raporlara gerek kalmaz yada onlardan çok alırsınız. Bu durumda bir filtre ayarlayabilirsiniz. Sol menüde Filtreler altında bu seçeneği bulabilirsiniz. Filtreyi aktif ettikten sonra kaldırana kadar rapor almazsınız.

Raporlar otomatik olarak bir süre sonra silinir. Eğer raporlarını tutmak istiyorsan onları arşive göndermen gerekir. Bunun içinde Premium hesaba ihtiyacın vardır.

Saldırı Raporları

Eğer saldırı alır ve saldırı gönderirsen aşağıdaki gibi raporların oluşacaktır. Bunların her birinin anlamı vardır:

 

  • Savaş herhangi bir kayba neden olmadı.
  •  Bu savaşı kazandın ama asker kayıpları yaşadın.
  • Savaşı kaybettin.
  • Savaşı kaybettin, ancak bir binanın seviyesini düşürdün.
  • Şavaşı kaybettin ancak köydeki birimleri gördün.
  • Casus saldırısı oldu.

Raporlarınızda aşağıdaki simgelerde çıkacaktır. Bunların da anlamları farklıdır:

 

  • Saldırdığınız köyde fazla hammadde olmadığından askerleriniz tam kapasite ile köy yağmalayamadı.
  • Askerleriniz tam kapasite ile köyü yağmaladı.

Bilgiler

Herhangi bir saldırı sonucunda savunmacı birimlerin en az %50′sini öldürdüğünüz takdirde tüm birimleriniz ölmüş olsa dahi casusa gerek kalmadan karşı tarafın birimlerini görebilirsiniz.

 

  • Casusların gözlemleme kriterleri aşağıdaki gibidir.
  • En az bir casusunuz hayatta kalırsa köydeki birimleri görebilirsiniz.
  • Eğer casuslarınızın %50′si hayatta kalırsa köydeki hammaddeleri de görebilirsiniz.
  • Casuslarınızın %70′i hayatta kalırsa [Strateji oyunu]  köydeki bina seviyelerini de görebilirsiniz.
  • Casuslarınızın %90′ı hayatta kalırsa köyün dışarıdaki birliklerini de görebilirsiniz.
  • Bu bilgiler standarttır. Dünya özelliklerine göre değişiklik gösterebilir.
  • Bazı dünya özellikleri casusların dışarıdaki birlikleri görmesine izin vermez. Bu durumda dışarıdaki birlikleri görmenizin tek yolu Halid’in Dürbünü ‘dür.
  • 3 seviyeli araştırma sisteminde casusların gözlemleme kriterleri aşağıdaki gibidir.
  • 1. seviyede casuslar köydeki birimleri ve hammaddeleri görebilirler.
  • 2. seviyede casuslar köydeki binaları görebilirler.
  • 3. seviyede casuslar köyün dışarıdaki birliklerini görebilirler.

Ticaret

Ticaret sayesinde başka oyuncularla hammadde takas etmeye veya onlara gönderme imkanına sahipsin. Bunun nasıl yapıldığını bir sonraki yardım bölümünde öğrenebilirsin.

Serbest ticaret: Burada başka oyunculara hammadde gönderebilirsin.

Takas ticareti: Burada kendin teklif sunabilir ve diğer oyuncularınkini kabul edebilirsin.

 

Serbest Ticaret

Serbest ticaret bir arkadaşına veya kendi köylerine hammadde göndermek istediğinde devreye girer.

Bunun ne zaman mümkün olacağı ise tamamen senin dünyada oyuna başlama zamanına bağlıdır.

Her tüccar hammadde olarak en fazla 1000 odun, kil ya da demir taşıyabilir. Bunların 1000 odun, 500 demir veya 500 odun ya da 900 kil ve 100 demir mi olduğu önemli değildir.

Pazar yerini geliştirdiğinde tüccarların sayısı, dolayısıyla da taşınabilen hammadde sayısı artar. » Pazar yerine ilişkin ek bilgiler.

Tanımadığın biriyle hammadde takas edeceksen, bunu daha çok takas teklifleriyle yap, bu sayede hammaddelerin geleceğini garanti etmiş olursun.

 

Teklif Yoluyla Ticaret

Teklifi oluşturan oyuncu şartları kabul etmiş sayılır. Diğer oyuncunun teklifi kabul etmesiyle takas işlemi gerçekleştirilir.

Bir teklif oluşturmak için pazara gidip kendi teklifleri tıklayın. İstediğiniz gibi bu ekrandan gibi birçok teklifler oluşturabilirsiniz. Daha çok oyuncunun tekliflerini kabul etmesini istiyorsan tekliflerini küçük parçalar halinde oluşturabilirsin.

Diğer oyuncuların tekliflerini görmek için Yabancıların teklifleri’ne tıklayın.

 

Tatil Modu

Uzunca bir süre Antik Çağ’a zaman ayıramazsan, hesabın için bir bakıcı atayabilirsin. Bunun için Ayarlar altında Hesap bakıcılığına girmelisin ve hesabın için bir bakıcı belirtmelisin. Bakıcına güvenmelisin, çünkü hasar verebilir. Ayrıca ona daha önce bakıcılık yapacak zamanı olup olmadığını sormalısın. Geri geldiğinde kendi şifrenle hesabına giriş yapabilir ve hesap bakıcılığını bitirebilirsin.

Sen hesap bakıcısı olarak atandıysan, öncelikle hesap bakıcılığını kabul etmelisin (ya da üstlenmek istemiyorsan kabul etmemelisin). Bunu Ayarlar altında Hesap bakıcılığına tıklayarak yapabilirsin. Kabul ettiğin anda, orada bir giriş linki görünür, bununla bakıcılık yapacağın hesaba girebilirsin.

 

Ödüller

Belli kriterleri karşıladığınızda oyun tarafından size bazı ödüller verilir. Bu kriterler belirli bir seviyeye ulaşmak, belirli sayıda savaş yapmak hatta bazen belli sayıda arkadaşa sahip olmak bile olabilir. Fakat bazı ödüller özellikle iyi kriterler için verilirken bazıları da kötü şans için verilebilir.

 

Ödüller bazı dünyalarda geçerlidirler ve mevcut dünyaya göre değişiklik gösterebilirler. Ayrıca bazı ödüller dünyanın başlamasından bir süre sonra aktif hale gelir.

Mevcut ödüller listesini görüntülemek için üst menüden Sıralamaya tıklayıp kendi isminize tıklayarak profilinize girmeniz gerekir. Ödüller sayfanın sağ alt köşesinde listelenecektir.

Bazı ödüller onu geliştirmenize izin verir. Bunu görmek için farenizi ödül resminin üzerine getirin.

 

Eğer ödüllerinizi gizli tutmak istiyorsanız Ayarlar menüsünden Ödüller bölümüne girerek ödüllerinizin gizlilik ayarlarını değiştirebilirsiniz.

 

Güvenlik

Antik Çağ’da şifren sadece şifrelenmiş olarak kaydedilir. Bu şifrenin kırılması mümkün değildir. Şifrenin başkası tarafından ele geçirilmesi için ancak bir kaç yöntem vardır:

Kolay tahmin edilebilecek güvenli olmayan bir şifre seçmişsindir

Kullanıma açık bir bilgisayardan giriş yapmışsındır ve şifren kaydedilmiştir / giriş yaparken birisi şifreni görmüştür

Bir dolandırıcıya inanmışsındır

 

Yukarıda sayılan örnekleri önlemek için birkaç ipucu. Bu ipuçları saçma ya da abartılı gelebilir ama [Strateji oyunu]  tecrübelerimizden, bir şifrenin bu yöntemlerle “çalındığını” anlatan kaç tane destek talebi geldiğini biliyoruz.

Şifren adını ya da soyadını içermemelidir. Aynı şekilde 1234 ya da şifre tarzında da seçilmemelidir. En iyisi bir sayı ve özel işarete sahip bir şifre seçmektir. Bu kulağa karışık geliyor, fakat şifrenin güvenliğini yükseltmek için kelimenin ortasına bir ! koymak yeterlidir. Sayı mümkünse tesadüfen seçilmelidir.

 

Okul ya da internet kafe gibi halka açık bir yerden giriş yaparsan, sürekli bağlı kalaracak şekilde giriş yapmamalısın. Tarayıcın şifrenin kaydedilip kaydedilmemeyeceğini sorarsa bunu kabul etme. Doğrudan arkanda kimsenin durmamasına ve sana bakmamasına da dikkat et.

 

Destek ekibi hiç bir zaman şifreni sormayacaktır. Birisi [Strateji oyunu  Antik Çağ] şifreni istediğinde bundan mutlaka kuşku duy. Birkaç sayfada Antik Çağ adını ve şifreni girmen istenebilir. Burada “harici kimlik tanıtımı” ve adres satırında “www.AntikCag.com/…..” yazıyorsa bu bir aldatmaca değildir. Bu sayfalar Antik Çağ’ın bir arabirimini kullanır, bu şekilde şifrene ulaşma olasılığı yoktur. DSplus bu tür sayfalara bir örnektir: Bir yorum yapmak istediğinde öncelikle kendini tanıtmalısın.

 

Genel olarak Antik Çağ şifrelerini başka sayfalarda kullanmamalısın. Özellikle şifrenin e-posta adresinden ve hesabından farklı olması önemlidir. Oyunda herhangi bir şekilde şifren kırılırsa, e-posta adresinle şifreni değiştirebilirsin. Eğer e-posta adresin de çalınırsa hesabını geri alma şansın nerdeyse hiç yoktur.

Strateji oyunu Antik Çağ v8 @ 2011/2014

2 Responses to “Strateji oyunu Antik Çağ v8 – Oyun Tanıtımı”

  1. mehmet dedi ki:

    Sabırsızlıkla çıkmasını bekliyoruz bir an önce çıksın artık

  2. YAVUZ dedi ki:

    süper bir oyun çok hoşuma gidiyor

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Connect with Facebook